“Papa Dah Tlada Sayang”- Kini KehiI4ngan Suami Yang Gigih Cari Rezeki Untuk KeIuarga

Kuala Lumpur: Pemerg1an suami dan ayah pada anak anak amatlah memer!tkan tambahan pula disaat anak anak sedang membesar, sebak luahan Puan Nisa diduga pemergian suami tersayang ak!bat pndemik c19.

Melalui faceb0ok Nazrul Azwraith dia mengimbau kembali dari saat arwh suaminya disahkan p0sitif C19 sehinggalah dia ditdurkan dan mninggaI dunia pada 31 Ogos lalu meninggaIkan keluarga tersayang..

Suaminya mengaIami masaIah kesihatan buah pingg4ng b0cor dia dir4wat di H0spital dan disahkan bebas dari C19 selepas ujian dibuat pada 31 July.

Selepas membuat Check up dan mengambil sample buah pingg4ng suaminya dibenarkan pulang kerumah dan dia memilih untuk kuar4ntin kan diri memandangkan baru keluar dari H0spital.

Selepas keluar H0spital keadaan kesihatan suaminya tidak baik dia tidak selesa disertakan dengan dmam dan pada 05 Ogos simpt0m C19 telah muncul pada diri suaminya bila dia mengaIami masaIah deria rasa dan bau hiIang disertakan dengan bat0k yang truk.

Nisa mengambil keputusan untuk meIakukan ujian C19 menggunakan Kit pada 7 Ogos dan keputusannya memang suaminya P0sitif C19.

Terus dia hubungi ambuIan dan membuat persiapan untuk menghantar suaminya dir@wat semula di h0spital , pihak perubatan mengesahkan suaminya mengaIami masaIah oksigen yang rendah sudah turun ke 70++, dan terus dipakaikan 0ksigen semasa di hantar ke H0spital Ampang.

Hampir 2 minggu dir4wat kesihatan suaminya semakin mer0sot kerana melibatkan ker0sakan 0rgan dalaman, pihak h0spital mengambil keputusan untuk tidurkan suaminya demi stabilkan 0ksigen dalam badan.

Setelah 9 hari ditdurkan suaminya pergi jua dijemput iIahi, inilah hakikat yang terpksa dirinya terima amat berat dug@an ini untuk dirinya pemergian suami tersayang disaat anak anak masih kecil.

Puan Nisa menceritakan juga bagaimana suaminya mengaIami masaIah kesihatan yang truk sedangkan suaminya seorang yang amat menjaga kesihatan tdak pernah mer0kok dan mengh!sap v4pe, inilah ketentuan yang maha esa buatnya.

Sebelum dia alami masaIah kesihatan dia berkerja sebagai rider F0od Grab seorang suami yang sangat bertanggungjawab dan setiasa mengamalkan kebaikan dalam hidup.

Arwh suami sangat rajin bersedekah walau tinggal rm1 dalam wallet dia, dia setiasa bersangka baik, bermula detik piIu dalam hidupnya pada 31 Ogos suaminya Nazrul Ahmad zoheri dah pergi meninggalkan dirinya dan anak anak jam 12.13 tengahari.

Pergi selepas bert4rung ny4wa akibat C19, mengakhiri tulisannya C19 adalah benar, boleh terkena siapa sahaja sehinggalah mer4gut ny4wa akibat j4ngkitannya. Al fatihah.

Kredit Nazrul Azwraith/ihangat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *