“Ada yang x nampak kedai” – [VIDEO] Ser4m! Berminggu Rasa Mal4s Nak Kerja, Rupanya Terkena Sih1r Perniagaan

Bila zaman dah semakin moden dan canggih, ada beberapa perkara yang tidak lagi diamalkan ketika ini. Seperti contoh, penggunaan pondok telefon awam juga sudah jarang kita lihat kan?

Walau bagaimanapun, korang jangan terkejvt kalau zaman sekarang ni masih ada segelintir orang yang menggunakan kaedah bo.moh dan juga sih1r atas niat de.ngki dan juga cembvru dengan orang lain. Ish… Ish… Ish… Tak baik tau…

Seperti satu video yang dikongsikan di TikTok oleh pengguna bernama @azrlafiq, baru-baru ini telah menyebabkan ramai ser4m sejuk yang mana dirinya telah terke.na ‘buatan orang’. Uish, bah4ya ni…

Video Player

“Dah berminggu badan lesu rasa mal4s taknak jenguk kedai langsung semua biar staff yang buat. Wife mimpi bukan2”

Difahamkan selepas peristiwa rasa m4las dan juga tak sedap badan, pemilik kedai yang dikenali sebagai Azrul ini meminta jasa baik mertuanya untuk bacakan Doa Haikal sebagai ikhtiar untuk jauhkan segala benda bvruk di bahagian luar dan dalam kedai miliknya.

Ujarnya lagi, tidak lama selepas bacaan doa itu dibuat, staf kedainya terjumpa beberapa duit syiling dan juga wang kertas seringgit bersama ranting di dalam bungkusan kertas A4 yang tertulis ‘NELI TUTUP’.

Duit syiling untuk drop sale, duit seringgit untuk gelapkan kedai

Selepas menemui bungkusan duit tersebut, Azrul dan keluarganya segera berjumpa dengan ustaz untuk mendapatkan kepastian tentang perkara tersebut yang dipercayai telah terkena sih1r perniagaan.

Dalam video yang sama, Azrul mengatakan bahawa kedainya pernah beberapa kali terkena benda yang sama sebelum ini kerana pernah nampak kehadiran duit syiling di belakang kedainya namun bertindak dengan sekadar membu4ngnya ke dalam tong sampah.

Perkongsian video itu telah mendapat pelbagai reaksi dari netizen yang rata-rata terkejvt dan meminta pemilik kedai itu untuk sentiasa berhati-hati selepas ini supaya tidak berulang kejadi4n yang sama.

Bukan itu sahaja, turut ada yang berkongsikan pengalaman sendiri terkena ‘bu4tan orang’ disebabkan perasaan dengk1 juga di bahagian komen dan menyatakan bahawa s1hir-meny1hir ini memang masih lagi wujud pada zaman ini.

Min harap semua jaga diri baik-baik lah eh… Yang lain tu, jangan sesekali libatkan diri dengan benda-benda syirik ni okay? Burvk pad4hnya kalau terk.ena diri sendiri balik nanti…

Sumber : Lobak Merah

Leave a Reply

Your email address will not be published.