“Seluruh Malaysia Mendoakanmu, Rupa-rupaya…’- Rakan Dedąh Sisi Baik Pak Cik Shukri

Satu Malaysia hangat bercerita tentang pemandu lori yang dituduh mabvk kerana merempuh beberapa buah kereta di Sungai Buloh kelmarin.

Kisah sebenar terbongkar apabila ada pihak lain mula membongkar perkara sebenar. Pemandu lori terbabit sebenarnya menghidap penyakit jantung.

Nasib tidak menyebelahi kerana umurnya tidak panjang. Dia disahkan meninggal dunia akibat seranagn jantung semasa hari kejadian.

Sejak itu, satu persatu kebaikannya tersingkap oleh kenalan dan ahli keluarga membuatkan rakyat Malaysia mendoakan kesejahteraan rohnya.

Pengguna Facebook Dedah Perbualan

Kelmarin, seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Sri Dewi ada mendedahkan perbualan mesej bersama salah seorang pekerja kilang tempat Ahmad Sukri bekerja. Allahyarham disifatkan sebagai insan yang baik hati.

“Bila dapat tahu Pakcik Driver lori yang dituduh mabuk tu kerja kilang Daikin Sungai Buloh terus aku mesej kawan yang kerja Kilang Daikin,
“Kilang Daikin ni belakang rumah aku je, patut la muka pakcik ni mcm selalu nampak je, Allah muliakan Pakcik ni di saat dia dah tiada bila satu Malaysia mendoakan dia.
“bayangkan sehingga di ambang mavt pun dia masih lagi dif1tnah,  pengajaran buat kita yang suka pandang bvruk kat orang.

  

Ternyata perkongsian itu sangat menyentuh jiwa ramai pihak yang juga terkesan dengan pemergian pemandu treler tersebut.

    

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Kredit : FB Sri Dewi & Haji Ghazali Sulaiman

Leave a Reply

Your email address will not be published.