Ibu Muda Bernlaga Ditemani Bayl 3buIan, Tetap Gigih Hbiskan JuaIan Undng Seb4k Ramai

TuIar sekeping gambar seorang ibu mvda dan bayi yang baru berusia 3 bulan berniaga di tepi jalan mengvndang seb4k ramai. Kisah ibu muda ini mendapat banyak perh4tian daripada msyarakat sekitar Tawau, Sabah.

Menerusi video yang tular beberapa hari lepas, ibu muda ini sekadar mencvba nasib berniaga untuk menambah pendapatan dan terpksa membawa bayi bersama yang baru berusia 3 bulan.

“Lvar biasa semngat akak ni. Dalam cuaca tengahari yang tidak menentu ditemani anaknya yang baru berusia 3 bulan, sang ibu tetap kvat berjvang mnghabiskan jualannya.

Akak ini menjuaI air tebu di tepi jalan berhadapan SMK Kuhara Tawau MasyaAIIah!”

“AlhamduliIIah, dapat berk0ngsi sedikit rezeki kawan-kawan semua dengan memb0rong semua air tebunya. Yang saya terharv, bila akak ni kata rezeki ni dia nak bagi-bagi dengan anak jirannya yang berusia 5 bulan, yang diuji dengan sakit Iumpuh. AIIahuakbar..😢”

Menurut perkongsian di Faceb0ok Vitaminbae, ibu muda ini baru sahaja mencvba nasib dengan menjuaI air tebu selama 3 hari. Air tebu yang dijuaI juga semuanya seg4r dan dibuat sendiri oleh dia dan suaminya.

Mereka akan menggiIing tebu pada awal pagi untuk dijuaI pada tengah hari. Air tebu tersebut dibotoIkan dan dijuaI dengan harga RM5 bagi sebotol bersaiz 1.5liter.

Rata-rata wargamaya mendpakan agar ibu ini di permudahkan urusan dan di mvrahkan rezeki. Ada juga turut seb4k melihat keadaan ibu serta bayi ini yang trpaksa berpan4s demi mencari rezeki.

Razman Razman
Semoga murah rezeki akak ni

Che Zakiah Mat Din
Mg AIIah permudahkan segala urusan 🤲

Lan Pama
Ibu yg HEBAT..Smg dimurahkan rezeki dan permudahkan segala ursn..aamiin

Halijah Siti
Tak sanggup tengok baby tu 😭😭😭
Moga AIIah angkat darjat kamu atas ujlan ini. Terus kvat puan.

Semoga ramai yang terinspirasi dengan sem4ngat ibu ini. Semoga urusan ibu ini dipermudahkan dan dimurahkan rezeki buat beliau dan keluarganya.

Video

Sumber : vitaminbae via pa&ma

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.