Ramai Ingat Filter, Gadis Gigih Kutip Siput Babi Buat Rawatan Muka Bagi Cantik

Kalau pasal penjagaan tubuh badan serta kecantikan, memang golongan perempuan sangat arif. Tak kiralah sama ada tua atau muda, rata-rata dari mereka sanggup berhabis ratusan dan ribuan ringgit untuk kekal cantik. Selain mendapatkan rawatan kecantikan di spa, ramai juga yang suka menggunakan cara tradisional atau dipanggil ‘home remedy’.

Pejuang acne, cepat sembuh ya mukaku

Awalnya disangkakan sedang menggunakan filter aplikasi, seorang gadis bernama Lydia malah menjadi perhatian di TikTok. Mana taknya, dia dengan selamba saja merakam aksi sewaktu wajahnya yang putih dilekatkan dengan lebih 10 ekor siput babi. Tindakan itu dibuat untuk merawat mukanya yang pernah ditumbuhi jerawat.

@lydia_yayya Pejuang acne🥲cepat sembuh ya muka ku🥺 #fyp #fypシ #fypdongggggggg #masukberanda #banjarbungaskalsel #viraltiktok #amuntaibungas #fypage #BAGIHOKI #siput #terapisiput #efekvaksin2021 ♬ suara asli – joy thander imansyah

Tinggal letak je senang…Kalau nanti lendir tu berkurang, ganti dengan siput yang lain

Selain itu, gadis berkenaan juga tidak lokek menceritakan langkah-langkah ‘perawatan wajah’ menggunakan siput babi tersebut. Selepas ia dibersihkan, siput tersebut akan diletakkan terus ke atas wajah bagi mengeluarkan lendir yang cukup bagus untuk kulit. Jika cecair berkenaan mulai kering, Lydia akan mengganti haiwan tersebut dengan yang lain.

Kredit: TikTok lydia_yayya

Leave a Reply

Your email address will not be published.