“Siap ada tape kuning” – Ramai Terkeju.t Ingat Bungkusa.n May4t Tepi Jalan, Rupa-Rupanya….

Baru-baru ini, keco.h di laman Twitter mengenai gambar bungkusan plastik berupa manusia yang dijumpai di tepi jalan sekitar Seksyen 27, Shah Alam. Ins1den yang mengejutkan orang ramai itu telah menyebabk4n polis tiba untuk menyiasat dengan lebih lanjut.

Beberapa gambar juga turut dikongsikan menerusi pemilik akaun @hatimjamaluddin. Pihak polis juga dilihatkan segera menutup kawasan tersebut dengan menggunakan tape kuning.

Pun begitu, menurut Kosmo, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib selaku Ketua Polis Daerah Shah Alam mengesahkan bahawa bungkusan yang dijumpai kira-kira jam 3 petang hanyalah patung lilin.

“Hasil pemeriksaan Unit Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor mendapati bungkusan tersebut hanyalah berisi patung lilin berbentuk perempuan yang dibalut dengan kain selimut dan juga plastik” – Ketua Polis Daerah Shah Alam

“Siapa yang buang sepah-sepah ni?”

Selepas mengetahui hal sebenar dari kejadi4n itu, pelbagai reaksi yang diberikan oleh warganet di Twitter terutamanya di bahagian quotes dan juga repliesNasib baik korang tak tertpu dengan gambar tu. Buat suspens je kan?

Memang rata-rata mengatakan bahawa rasa cu4k yang mereka al4mi sebelum melihat kesemua gambar yang dikongsikan itu berakhir dengan sia-sia. Ada juga yang bersyukur kerana ianya bukanlah may4t manusia seperti yang dikatakan.

Nasib baik ada geng cuak sama-sama… Min pun nervous je haa masa nak bukak gambar tu.

Sumber : Lobak Merah

Leave a Reply

Your email address will not be published.