“Macam Projek 5K Je” – JKR Miri ‘Update’ Jeti Kayu Siap Dibina, Netizen Persoal Kos Sampai RM50,000

‘Posting’ Jabatan Kerja Raya Miri di Facebook baru-baru ini tentang jeti di Kampung Mutap mendapat perhatian ramai warganet.

Perkongsian itu adalah tentang majlis penyerahan jeti kayu yang sudah siap dibina itu. Namun apa yang membuatkan ia menarik perhatian adalah kerana kos yang dibelanjakan.

Rata-rata warganet mempersoalkan jeti tersebut dengan kos projek itu yang berjumlah RM50,000. Bukan hanya di Facebook tetapi di Twitter juga ramai turut mempersoalkan perkara yang sama.

Menurut netizen, jeti berukuran 1 meter lebar dan 15 meter panjang itu seperti tidak boleh tahan lama. Malah ada seorang individu berkata jika jeti itu rosak dalam tempoh 2 ke 3 tahun, ia bermakna mereka menggunakan kualiti bahan yang tidak bagus.

Jeti yang menelan kos sehingga 5 angka itu adalah untuk menggantikan yang lama dan dilaporkan mengambil masa sehingga hampir sebulan.

Dengan siapnya jeti ini, ianya akan memudahkan penduduk Kampung Mutap, Bekenu untuk menjalankan aktiviti harian khususnya ketika berlaku banjir serta air pasang besar kerana penduduk kampung akan menggunakan laluan sungai sebagai laluan alternatif untuk ke Pasar Bekenu.”

‘Posting’ ini mendapat respon negatif dan netizen masing-masing meluahkan rasa kurang senang mereka dengan kos yang terlalu mahal namun hasilnya ‘tidak seberapa’.

SUMBER : Twitter

Leave a Reply

Your email address will not be published.